1402-10-22 09:34
362
0
88338
با شروع فصل امنتحانات؛

آیا حذف اضطراری دروس در آخر ترم امکان‌پذیر است؟

حذف اضطراری دروس در دانشگاه آزاد یکی از قوانین دانشگاه برای دانشجویانی است که در دریافت نمره قبولی پایان ترم درس موردنظر تردید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حذف اضطراری دانشگاه آزاد یا حذف تک درس، یکی از قوانین دانشگاه آزاد برای دانشجویانی است که برای دریافت نمره قبولی پایان ترم در امتحان درس مورد نظر تردید دارند، طبق ماده ۳۷ دانشجویان این اجازه را دارند که در هر نیمسال تحصیلی یک تک درس را با رعایت کامل شرایط ماده ۳۷ از قوانین دانشگاه آزاد حذف کنند.

آیا حذف اضطراری دروس در آخر ترم امکان پذیر است؟ با توجه به شروع امتحانات آخر ترم آن دسته از دانشجویانی (غیر پزشکی) که قصد حذف برخی دروس خود را دارند می‌توانند با شرکت نکردن در امتحانات دروس مذکور دروس مد نظر خود را حذف کنند، قسمت حذف اضطراری که در سامانه آموزشیار وجود دارد در حال حاضر غیر فعال است و دانشجویان تنها با شرکت نکردن در امتحان می‌توانند درس خود را حذف کنند و نمره‌ای برای درس حذف شده درج نخواهد شد.

حذف اضطراری دانشگاه آزاد برای هر دانشجویی اهمیت دارد که البته مستلزم دانستن قوانین و نکات خاص خود است. هر فرد، پس از ورود به دانشگاه، به عنوان یک دانشجو بهتر است مفهوم جامعی از حذف اضطراری بداند تا در مواقع ضروری بتواند از آن استفاده کند. دانشجویان باید بدانند، در چه زمان‌هایی مجاز به حذف یک درس هستند، شرایط لازم برای حذف اضطراری چه شرایطی بوده و نحوه حذف اضطراری دانشگاه آزاد به چه صورت است.

حذف اضطراری یا حذف تک درس به معنای انصراف دانشجو از امتحان پایان ترم، با در نظر گرفتن تمام شرایط و قوانین مربوط به آن واحد درسی خواهد بود. اصطلاحاتی همچون «پاس کردن» یا «پاس نکردن» یک درس، پس از امتحان برای همه دانشجویان آشنا بوده و می‌دانیم که دغدغه بسیاری از آن‌ها است.

در صورتی که دانشجو، نمره قبولی را در امتحان پایان ترم دریافت کرده باشد، به معنای پاس کردن آن درس و در صورت عدم دریافت نمره قبولی مورد نظر، به معنای پاس نکردن آن درس است. حذف اضطراری، به نگرانی دانشجویان بابت پاس نکردن یک درس پس از امتحان پایان ترم خاتمه می‌دهد.

پس از اینکه تعریف حذف اضطراری دانشگاه آزاد را دانستیم، یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر دانشجویی مطرح شود، این است که در چه مواقعی می‌توان از حذف اضطراری استفاده کرد. دانشجویی را در نظر بگیرید که بنا بر هر دلیلی امیدی به پاس کردن درس مربوطه نداشته و قصد حذف اضطراری آن را خواهد داشت.

دانشجویان باید این نکته مهم را بدانند که در زمان مناسب و با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی خود، تصمیم به حذف آن درس بگیرند، چرا که در صورت اخذ تصمیم نادرست، مشکلاتی مانند تمام نشدن تحصیلات در سنوات مجاز، امکان اخذ مجدد درس ترم آینده، تاثیرگذار بودن آن درس به عنوان پیش نیاز برای اخذ دروس دیگر در ترم‌های آتی، هم نیاز نبودن آن درس برای یک یا چند واحد درسی، نبود امکان تطبیق واحد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.